Dag 20 zesde dag cruise Fiji

17 mei 2017 - Yasawa-eilanden, Fiji

De boot is vannacht op dezelfde plek bij het Blue Lagoon eiland blijven liggen.

Na het ontbijt was er een wandeling naar een theehuis aan de andere kant van het eiland. Ongeveer drie kwartier heen en met de boot of wandelend weer terug. Met een groep van twintig wandelaars en begeleiding zijn we via het binnenland, heuveltje op en heuveltje af naar het theehuis gelopen. Net zoals in Almere is er hier ook een vierbruggenpad, Arno en Anouck, zullen dit wel grappig vinden.

De bewoonster van een huisje net boven het kleine dorpje had haar marktwaar uitgestald; schelpen, kettingen en armbandje. Ik wilde iets kopen alleen maar om hun wat geld te geven. Er lag een leuk armbandje voor vijf Fiji dollar en heb haar tien dollar gegeven, omgerekend ongeveer 4,50 euro.  Er waren drie kinderen, twee van ik denk drie en vier jaar en ze hadden een grote lol om achter een jerrycan over het gras te spelen. Wat grappig was is dat ze heel vindingrijk waren. De kleinste die nog niet kon lopen gebruikte een jerrycan als loopwagentje.

In het dorpje waren enkele huisjes en het theehuis. Ongelofelijk dat een dorpsbewoonster daar een theehuis heeft waar je koffie, thee, fris en donuts kon kopen.  Ik heb een kop citroenthee gedronken, een mok met drie citroenblaadjes en heet water. Was goed te drinken.

Wij zijn niet met de boot teruggegaan maar dezelfde weg terug gelopen. Ondanks dat we bewolking hadden was het bij terugkomst op het strand toch aardig zweten.Snel kleren en gympen uit en een duik genomen in het heldere water. En toch ook nog een keer van de boot gedoken.

Tijdens de lunch op de boot zijn we gaan varen naar Sawa - i - Lau waar we in een grot konden zwemmen. De grot bestond uit twee delen, de eerste was voor iedereen makkelijk bereikbaar maar voor de tweede moest je een stukje onder water zwemmen onder een rots door. Ik ben wel gegaan maar Sandy niet. In de tweede grot was het donker maar met wat verlichting van de bemanning kon je toch wat zien. Aan het eind zeg je licht van boven komen daar was een opening naar boven.

Terug op de boot hebben we nog in het zwembad gelegen en toen ons klaarmaken voor het diner. Het diner zouden we hebben in een dorpje dat aan de overkant van Sawa-i- Lau ligt en welke ook eigenaar zijn van de grotten. Omdat het hoogtij wordt met wat hogere golven heeft de kapitein uit veiligheidsoverweging besloten ons niet met de tender bootjes naar het dorp te laten gaan. Het diner wordt, wel klaargemaakt door de dorpelingen, en vervolgens naar de boot gebracht.

Vraag; wat hebben wij vandaag niet gedaan?

1. Gwen:
    17 mei 2017
    Haha moet lachen om jou Karin ! Wel weer mooie foto's en lef dat je wel onder de rots door durfde te " snorkelen " ;))))))))) Was het eten lekker? X
  2. Diana:
    17 mei 2017
    Wat een belevenis deze reis. Het ziet er allemaal geweldig uit. Geniet er maar van.
  3. Mams:
    17 mei 2017
    Top fotos weer,wat een lef heb je karin onder water naar een rots.
    Maar nog geen antwoord op je vraag he?
    Eerlijk gezegd ook geen idee,Sandy geen primatour genomen!?!?
    XXX VEEL PLEZIER NOG
  4. Debora:
    17 mei 2017
    Karin je bent een held! Onder een rots door zwemmen...