Dag 21 zevende dag cruise Fiji

18 mei 2017 - Yasawa-eilanden, Fiji

Antwoord van Sandy zijn vraag is ; we hebben niet gesnorkeld :) was geen snorkeltrip gepland gisteren.

De dagplanning voor vandaag was dat we om kwart over negen naar de Naviti High school zouden gaan. Helaas ging dat niet door. Vanwege de sterke wind, wel mooi blauw hoor, konden we niet aan die kant van het eiland aanmeren.

Vanochtend weer de terugtocht aangevangen. We zijn eerst naar Naviti eiland gevaren waar we een top snorkeltrip hebben gehad. Heel veel vis en koraal. Na de lunch doorgevaren naar Mantaray eiland waar we eventueel met manta's zouden kunnen zwemmen. Het seizoen hiervoor is van mei tot oktober. Tot op heden hebben ze er pas een gezien dus de kans is erg klein.

Hier kwam een bioloog aan boord om over de vissen en het koraal uitleg te geven die in de wateren van Fiji voor komen. Was heel interessant, maar waarvoor dit niet op de eerste dag zodat je weet wat voor koraal en dergelijke je ziet. Hij gaf ook aan dat in het laatste half uur er drie manta's waren gezien. Dus we gingen met goede hoop het water in.

Helaas geen manta gezien tijdens het snorkelen. Dat was wel erg jammer.

Terug op de boot hebben we met de buren van de vierde verdieping onze eigen happy hour gevierd met al het drank uit de minibar van de kamers. Was ontzettend gezellig.

Nu de koffers weer inpakken en morgen om tien uur van de boot af. Dan terug voor een dag in het hotel en door naar ons volgende avontuur Sydney.

Wordt vermoedelijk een woelige nacht want in deze baai ligt de boot niet echt rustig :(

1. Nancy:
    18 mei 2017
    Haha indd een hoop snorkelen nu je het zegt ;-) de cruise zit er bijna op nu... weer een heel druk programma in Sydney zeker? Jullie hebben straks nog een week nodig om uit te rusten. Haha Dikke kus
  2. Mams:
    18 mei 2017
    Te grappig dat er gezegd werd 3 mantras gezien dat horen we toch wel altijd wel ,trip dolfijnen spotten hun zien ze en wij net niet haha.
    Zal de trip niet minder mooi gemaskt hebben.
    Dag 21 al wat gaat het snel, nog lekker een week genieten.
    Xxxxx
  3. Irma:
    18 mei 2017
    De natuur ziet er prachtig uit. Leuk zo in de grotten.
    Nu op naar Sydney.
    Denk dat jullie wel weer aan de drukte moeten wennnen, ha,ha,
    XX