Dag 14 Plitvice lakes

19 juli 2022 - Zadar, Kroatië

Dat was weer de laatste dag van de vakantie. Haha vakantie het leek wel een werkweek want elke ochtend moest het wekkertje gezet worden. Zijn we uitgerust, nou nee maar hebben we veel gezien dat zeker.

Vandaag naar de Plitvice Lakes. Het was wel twee uur rijden met de bus, maar met de primatour was dat voor Sandy prima te doen. Wij hadden geen gids en konden lekker zelf het park op eigen tempo rondlopen maar moesten wel om 4 uur terug bij de bus zijn.

Plitvice Lakes bestaat uit verschillende meren op verschillende niveaus en daardoor zijn er vele watervallen. Er zijn twee ingangen in het national park en wij werden afgezet bij ingang 1. Vanaf deze ingang loop je gelijk naar de hoogste waterval. Een prachtig uitzicht met groene meren. Deze ingang is ook het meest favoriet maar ook het drukst.

Er zijn verschillende routes en wij hebben gekozen voor route C, ca 8 kilometer.

Halverwege moesten we met een boot over een meer.

De Plitvice Lakes zijn een van de top excursies van Kroatië en dat merkte je ook want het was erg druk. Nu ook hoogseizoen en dat zorgde voor veel lopende mensen achter elkaar op de aangelegde houten paden.

Ik vond het wel een heel mooi park, maar Sandy vond het te druk en niet de moeite om daar twee uur voor te moeten rijden.

We hebben weer een hele bijzondere vakantie gehad waar we weer mooie herinneringen aan hebben. Wij wilde geen reislogger maken maar zijn blij dat we de reis toch hebben vastgelegd want we hebben zoveel gedaan dat wij ook niet meer weten waar en wat we allemaal gedaan hebben.

Wij kijken nu uit naar een weekje lekker op het strand liggen en niets te doen.

Gelukkig is dat over 8 weken al.

1. Pauline en Ruud:
    19 juli 2022
    Daar zijn jullie zeker aan toe na z'n enerverende reis. Jullie hebben veel gezien en gedaan en leuke herinneringen op papier staan. Voor nu nog fijne avond en een goede terugreis. 8 weken zijn zo om dan mogen juliie uitrusten hahaha.