Dag 10 Taha'a

16 mei 2019 - Tahaa, Frans-Polynesië

Wat zullen we vandaag eens gaan doen. Allebei zeiden we tegelijk we gaan weer snorkelen door de koraaltuin. Omdat we niet weer zo als gisteren vast wilde komen te zitten tussen het koraal zijn we nu wat vroeger gegaan dan gisteren. Dat was een goeie beslissing want nu stond het water hoger en kon je makkelijker over en tussen het koraal doorzwemmen. WOW wat was dit gaaf.  Om zo tussen het koraal door te snorkelen was een unieke ervaring.

Als lunch hadden ze een Seafood bar met allemaal vers gevangen vis uit de Lagoon. Kreeft, allerlei verschillende vissen, waaronder de papegaai vis en de kaviaar van Polynesië, de binnenkant van een zeeegel. Uiteraard wilde wij deze proeven en hebben een klein portie samen opgegeten. Het smaakte een beetje naar oester, zacht en zout. Verder hebben we een kreeft besteld en een papegaai vis. Het smaakte ons uitstekend.

Na de lunch even uitbuiken op het heerlijke zachte bed langs het zwembad en weer een hoofdstuk gelezen uit onze boeken.

Rond vijf uur langs de receptie gelopen om vis voer te kopen want we wilde vanuit onze kamer de vissen voeren.  In de kamer hebben we de klep geopend van de glasplaat die achter ons bed staat. Er waren wel vissen maar de reactie was niet wat we gehoopt hadden. Ze aten er wel van maar vielen het eten niet aan.

Ik wist niet dat we vandaag zo een uitgebreide lunch zouden hebben want vanuit Nederland had ik voor vanavond had ik een tafel, gereserveerd in het gourmet restaurant van het hotel  L' Ohiri. Omdat het restaurant werd verbouwd werd het 5 gangen menu nu opgediend in het lunch restaurant aan het strand. Heel apart  om in een gourmet restaurant met je voeten in het zand te zitten. We hebben heerlijk gegeten maar de prijs kwaliteit stond niet in verhouding.

Rond kwart over negen terug gelopen naar onze ' overwater Suite'  en al snel vielen onze oogjes dicht.

Morgen is de verrassing voor Karin.

1. Nancy:
    17 mei 2019