Dag 4 Moorea

11 mei 2019 - Moorea, Frans-Polynesië

Vanmorgen opgehaald en naar het vliegveld van Papeete gebracht voor de vlucht naar Moorea. Daar stond een klein propeller vliegtuigje klaar en met wind mee duurde de vlucht niet 15 minuten maar 10 minuten. Onze kortste vlucht ooit.

We werden opgehaald door een touroperator die, tijdens het rijden, vertelde wat je op Moorea allemaal kan doen. De must do excursie is, jullie raden het vast al, de 4x4 jeepsafari naar de binnenlanden van Moorea. Een speciale aanbieding was de 4x4 en daarnaast een jetski tocht van twee uur. Oftewel zes uur onderweg.

Na tien minuten werden we afgezet bij ons hotel. En ja hoor, bij het uitstappen toch besloten om de speciale aanbieding te boeken. Morgen om tien over acht weer klaarstaan.

Ingecheckt en ons gesetteld in de strand bungalow. Vervolgens even de zee in om bij te komen van de 'lange trip'. Sandy dacht; ik ga vast snorkelen als jij gaat zwemmen.

Zo gezegd zo gedaan. Sandy lekker snorkelen. En toen gebeurde het. Ongeveer twintig meter uit de kust vanuit de diepte een aanval. Een aanval op zijn scheenbeen. Gelukkig maar, want was het op zijn kuit geweest dan zou hij een stukje moeten missen. Een 'onzichtbaar' wezen beet zich vast en na een woest gevecht wist hij zich te bevrijden en vluchtte het strand op. Kijk naar de foto voor de schade die aangebracht is.

Maar goed, nadat hij weer tot rust was gekomen zijn we op verkenning uitgegaan.

Net lekker in het restaurant gegeten en nee Nancy dit keer geen happy hour gepakt.

Nu het bedje in want morgen wordt het weer een lange dag.

1. Diana:
    Ja hoor kijk je uit anders een duikpak eentje uit het jaar 1900
  2. Arno:
    11 mei 2019
    Spannend dat gevecht met een onzichtbaar wezen! Onder water heb je niet zoveel aan je kickboksen natuurlijk!
  3. Trees:
    11 mei 2019
    Ohhh het verhaal doet anders vermoeden. Twee rode puntjes...? Wel na laten kijken?
    Voorzichtig hè, jullie zijn er net een paar dagen. Enjoy! Kus kus
  4. Daisy Huisman:
    11 mei 2019
    Denk dat het een haai was haha
  5. Mams:
    11 mei 2019
    Omg lekker snorkelen daar, wat zal je bang geweest zijneen baby haai of baby piranya, heb je wel nalaten kijken?
    Kan zeggen kijk uit maar hier doe je weinig aan bbrr.
    Have fun nog xxx
  6. Pauline en Ruud:
    11 mei 2019
    Geniet van jullie avonturen maar kom wel heel thuis aub💖
  7. Irma:
    Jeetje, wat een vehaal.
    Doe voorzichtig en veel plezier morgen!

Xx
  8. Sonja: