Dag 5 Moorea

12 mei 2019 - Moorea, Frans-Polynesië

Wauw Wauw Wauw wat een dag. Hoe zal ik het kort omschrijven. Mhh, Karin als een kind in een snoepwinkel. Nee, beter is; als een kind voor een aquarium!

En Daisy de dader is ontmaskerd hoor! Kijk maar bij de foto's straks.

Laat ik beginnen met een raadsel. Werkelijk maar 1 Duits koppel in het hotel en wat doen zij?

Goed, de dag begon weer vroeg. Geeft niet want iedereen is erg vroeg wakker. Vermoedelijk toch te maken met het tijdsverschil van 12 uur.

Om tien over acht opgehaald voor het eerste gedeelte van de aanbieding de 4x4 Safari. Er ging nog een koppel uit ons hotel mee, helaas Fransen, maar de gids heeft alles in twee talen toegelicht. Er gaat een hoofdweg rondom het eiland en na een uur begon de hobbelige rit naar de top van een berg op 900 meter waar we een ontzettend mooi uitzicht hadden op het rif. De gids vertelde ons de volgende stop is de anaconda. Geen idee wat we hierbij moesten bedenken want ze hebben hier geen slangen of andere enge beesten. Het bleken zoetwater mureenen te zijn. Glibberige aalen.

Toen het tweede deel van onze excursie. En wat voor een. Op de jetski het eiland rond en naar speciale plekken om te snorkelen.

Nou dat heb ik geweten. Na 25 jaar huwelijk zie ik opeens een kant van Karin die ik nog niet gezien had. Als eerste vond ze het prachtig achterop de jetski. Vervolgens bij het eerste snorkelpunt, wat is het water ongelofelijk helder en prachtig van kleur, Echt nog nooit meegemaakt, kwam ze in aanraking met een aantal roggen. Eerst schrok ze nog toen ze op haar afkwamen maar daarna ging ze los hoor.

Bij het tweede punt waren er, naast nog grotere roggen, ook haaien van behoorlijk formaat. Tussen de een en twee meter lang. En daar ging Karin hoor. Achter de haaien aan. Wist niet wat ik zag. Ze probeerde ze te aaien en als ze wegzwommen ging ze er gelijk achteraan. Ik wilde graag een foto maken met haar maar dat lukte niet hoor. Ze vloog werkelijk alle kanten op. Eindelijk kon ik haar bereiken en zeggen; schat, misschien leuk als ik onderwater een foto van je maak. Nou, dat was een goed idee.

Zelf stond ik er eerst bij en keek erna. Gelukkig kon ik later ook meedoen met de 'jacht'. Er zijn dan ook, als ik het zelf mag zeggen, een paar mooie actiefoto's uit voortgekomen.

Kan wel zeggen dat haaien gluiperig zijn. Zo stond ik het ene moment onderwater naar een leegte te kijken, draai mij om en hoppa een stuk of tien haaien op nog geen meter afstand. Hahaha dat was even schrikken ja. Excursie vervolgens afgesloten met kilometerslange race terug naar het hotel.

Vanavond lekker uit eten geweest in een toprestaurant, Rudy's vlakbij het hotel. We werden door een medewerker van het hotel opgehaald en weer teruggebracht. Wat een service.

Nu lekker slapen en morgen hopelijk uitgerust op want slapen lukt niet erg. Veel te warm in de kamer. Trouwens morgen een echte rustdag dus wij melden ons maandag weer met de dolfijnenexcursie.

1. Irma:
    12 mei 2019
    Super stoer hoor !
    Hoe ouder hoe gekker zeggen ze wel eens, ha,ha!
    XX
  2. Pauline en Ruud:
    12 mei 2019
    Wauw zoveel haaien, Pauline zou het dood eng vinden. Mooie foto's.
  3. Sonja:
    13 mei 2019
    Zegguuuuh... kijken jullie een beetje uit? Jullie kennen het verhaal van Steve Irwin toch wel?! ;)
  4. Mams:
    14 mei 2019
    In ieder reisverslag een raadsel 🤔
    Ik ben blond he, met wat was het gevecht? En wat deden die duitsers?😅
    Maar wat ziet het er weer super gaaf uit, genieten hoor.
    Xxx
  5. Trees:
    15 mei 2019
    Nou, idd Sonja daar moest ik ook meteen aan denken...Wat een avontuur beleven jullie, zeg, wauw wauw! Helemaal leuk de verhalen :) kus kus