Dag 9 Taha'a

16 mei 2019 - Tahaa, Frans-Polynesië

We hebben op dit eiland maar twee volle dagen en hebben besloten om hier geen excursie te boeken maar te genieten van al het moois op dit eiland.

Als echte 'oud Hollandse ontdekkingsreizigers' besloten we vandaag om de zee te veroveren en nieuwe eilanden te ontdekken. Na de taken verdeeld te hebben voor onze zeereis hebben we vervolgens ieder een kano gepakt en zijn we op 'pad' gegaan. Door de harde wind moesten we eerst de hoge golven trotseren. Dit was niet makkelijk maar als volwaardige zeeman en zeevrouw lukte ons dit prima.

Nadat we de eerste 'kaap' hadden bedwongen kwamen we in rustig vaarwater terecht. Hier kregen we uitzicht op een klein eilandje welke wij vastbesloten wilde veroveren. Helaas bleek deze al te worden bewoond en keerde wij onverrichte zaken weer 'huiswaarst'. Al met al een mooie twee uur rond het eiland gekanood.

Ondanks deze inspanning zijn we gelijk weer het water in gegaan. Nu op zoek naar de koraaltuinen rondom ons hotel. Snel werden deze gevonden, wat niet kon missen met al die prachtige kleuren maar oh oh wat een tocht weer.

Door het getij moest je goed opletten wat je deed. Bij hoog water kan je nog over het koraal heen zwemmen maar met laag water is het oppassen geblazen. Dat merkte we. Halverwege zakte het water dusdanig dat we niet meer over het koraal heen konden. Daar sta je dan, middenin een koraaltuin. Er overheen lopen doe je niet en daarbij kun je aardig gewond raken door bijvoorbeeld vuurkoraal. Het heeft ons behoorlijk veel moeite gekost om de kust weer veilig te bereiken. Werkelijk kruip door sluip door.

Toen aan het eind van de middag weer even happy hour gepakt. Een coconut mojito gewoon en virgin natuurlijk. Aan de bar kwam een ander stel zitten en verdomd zeg Nederlanders zowaar. De eerste tijdens onze trip. Het grappige was dat zij al drie maanden aan een wereldreis bezig waren en vandaag een excursie op het eiland hadden gedaan. Tijdens deze excursie vroeg de gids of ze al Nederlanders tijdens hun reis hadden gezien of gesproken. Nee was hun antwoord en ja hoor een paar uur later komen ze ons tegen. En ook nog uit Amsterdam hahaha.

Maar goed het was weer een heerlijke dag welke we nu weer gaan afsluiten in het restaurant.

1. Mams:
    16 mei 2019
    Wauwwwwww zo mooi nog nooit gezien dat koraal
  2. Marjan:
    Wat een prachtige onderwaterwereld 👍
    Geniet nog maar lekker van al dat moois! 😘
  3. Irma:
    16 mei 2019
    Wat prachtig, zo hebben jullie je eigen bleu lagoon !!
    XX
  4. Nancy: