Kroatie dag 1

10 juli 2022 - Dubrovnik, Kroatië

Zo dat waren vier dagen Dubrovnik. Wat zullen we zeggen? Warm, trap op trap af, ontzettend mooi en indrukwekkend.

Na keurig te zijn opgehaald van het vliegveld en naar ons appartement te zijn gebracht, midden in het hart van de oude stad, kregen we van Casper een aantal tips. Eerste tip was om zo vroeg mogelijk in de ochtend de city walls te wandelen. Omdat dit midden op de dag gewoon niet te doen is ( +35 graden). Tweede tip was om ook naar het eiland Lokrum te gaan, wat tien minuten met de veerpont is. Hier kun je heerlijk wandelen onder de bomen en zwemmen in de zee, wat een aangename verkoeling is na de warmte van de stad.

Nou, beide tips waren top want woensdagochtend om 8 uur gelijk de city walls gewandeld. De oude stad is nog echt een fort en boven op de muren kun je helemaal rond de stad wandelen. Ongeveer 1,5 uur maar de hitte sloeg bij Sandy toch toe. Na de wandeling gingen we ontbijten en hij was echt oververhit wat jammer was.

Maar goed de tweede tip naar het eiland verloste hem van de hitte. Na tien minuten varen gelijk het water in om af te koelen. Heerlijk was dat. Nu dachten wij weer het is een klein eiland en als we zo lopen dan komen we aan de andere kant bij the dead sea. Niets te maken met de dode zee maar is een zout meertje die ondergronds vanuit de zee wordt gevuld. Alleen, je raadt het alweer, het was een grote omweg. Het viel ons ook al op dat we niemand tegen kwamen.

Toch hebben we verder een prima dag gehad. Alleen op het eiland is ook een fort. We zijn er naar toe gelopen maar de laatste 500 meter gingen weer zo steil omhoog dat we deze beklimming niet hebben gedaan. Ja, we worden verstandig!

1. Trees:
    17 juli 2022