Dag 10 Dolfijnen

15 juli 2022 - Zadar, Kroatië

Oh wat heerlijk vandaag een rustig dagprogramma. De boot ging, zoals elke dag, om half 7 varen. Je hoeft je wekker niet te zetten, want zodra de motoren worden gestart ben je wakker.

Vanuit Sibenik  2 uur gevaren en toen ging de boot naar een baai voor een lange zwemstop. Bij elke zwemstop worden er ook twee sup borden in het water gegooid. Meestal waren deze in gebruik bij twee jonge Spaanse jongens maar nu lag er een sub bord speciaal op mij te wachten, haha. Ik dacht ik ga het proberen. Maar oh wat lastig om daar op te blijven staan. Op mijn knieën ging het wel, maar zodra ik wilde gaan staan lag in na 10 seconden in het water.

Na de lunch ging de boot weer varen, tussen de vele eilandjes door. Het is ongelooflijk hoeveel onbewoonde  eilandjes hier zijn.  Ik lag lekker op het dek te zonnen toen ik op een plek veel kleine bootjes zag varen. De mensen op de bootjes waren dolfijnen aan het spotten. Ik zei tegen Sandy, kijk al die bootjes eens en toen zag Sandy een vin uit het water komen en daarna 4 of 5 dolfijnen die kleine sprongen maakte. Heel onverwachts maar check we hebben dolfijnen in het wild gezien.

Rond 4 uur vaarden we de laatste stad van de cruise binnen, Zadar onze eind bestemming. Zadar is een vrij grote stad met een oud en nieuw gedeelte. Om de oude stad is een stadswal waar je deels op kan lopen. Je loopt een poort door en dan heb je weer allemaal van die leuke kleine straatjes maar gelukkig hier geen trappen. Wel veel winkeltjes en restaurantjes.

We zijn op zoek gegaan naar de kamer, waar we vanaf morgen 4 nachten verblijven. Een leuk oud gebouwtje met groene shutters.

Morgen moeten we om 9 uur uit de kamer, maar we kunnen wel de koffers laten staan want we kunnen pas om 15.00 uur inchecken.

1. Marjan:
    16 juli 2022
    Wat zal dat heerlijk zijn morgenochtend, als jullie van je eigen wekker wakker worden op jullie eigen tijd 🤗
  2. Marjan:
    16 juli 2022
    Goed bezig, Karin 👍
  3. Irma:
    17 juli 2022
    Wat super dat jullie dolfijnen hebben gezien.
    xx