Het avontuur gaat beginnen

7 februari 2022 - Iso-Syöte, Finland

Eindelijk is daar dan de reis die Sandy al jarenlang wilde maken. Ik zag dat niet zo zitten, geef mij maar de zon. Maar voor je lieftallige man heb je wat over dus ik ben overstag gegaan.

De week voor de vakantie was er toch wel gezonde spanning. Wat staat ons te wachten en hoe koud is het in Lapland. 6 februari vroeg uit de veren om om 04.00 uur op Schiphol te zijn. We hadden thuis al ingecheckt dus appeltje eitje alleen koffer afgeven en dan door de douane. Helaas, er werd ons gezegd dat vanwege Corona we de koffer niet zo konden afgeven. We werden vervolgens naar een aparte hal gestuurd.

Eenmaal daar aangekomen dachten we in Disney belandt te zijn. Het was zo druk, het leek wel een attractie van Disney. Wat bleek, er gaan dus zes vliegtuigen binnen het uur richting Lapland. Na een uur zigzaggen om bij de balie te komen, voor het checken van de QR codes, bleek het dus ook alleen maar koffers af geven. Niks geen check. Heel apart weer om denk wel duizend mensen op elkaar te proppen met als reden, ja, iedereen dient gecheckt te worden en vervolgens niets. Maar goed, ieder nadeel heeft zo zijn voordeel, hup gelijk door naar het vliegtuig, zitten en weg.

De vlucht ging prima en na twee en een half uur vliegen stap je een witte wereld in. Eenmaal buiten voelde we al snel hoe koud het is. Er stond een bus op ons te wachten die ons in een kleine twee uur rijden door het witte landschap naar het Hotel ISO Syote bracht. Het hotel staat bovenop een berg van 450 meter hoog en WOW wat een spectaculair uitzicht. Het hotel is in 2019 afgebrand en opnieuw opgebouwd. Wij kunnen ons niet herinneren dat we zo een mooie kamer hebben gehad. Als je op bed ligt kijk je door twee mega grote ramen zo naar buiten.

We merkte dat het een vermoeide dag was geweest en we zijn lekker in het zwembad en de sauna geweest. Daarna omgekleed, gegeten in het restaurant en toen vroeg naar bed want om 09:00 uur begint ons eerste avontuur een introductie sneeuwscooter safari.