Dag 19 vijfde dag cruise Fiji

16 mei 2017 - Yasawa-eilanden, Fiji

Vanochtend laatste stuk gevaren naar het privé eiland Blue Lagoon. Helaas ging de reis nogal onstuimig. De boot ging rond zes uur varen en we rolden van links naar rechts in ons bed. Gelukkig na twee uurtjes varen lagen we in rustig water in de Lagoon.

Het ontbijt is gebruikelijk van zeven tot negen uur. Om acht uur wordt er een herinnering omgeroepen dat er ontbijt geserveerd wordt. Ik dacht, ik kijk eens op mijn horloge en zie dat het zeven uur is. Wij zijn nog even blijven liggen om rond half negen te gaan ontbijten. Toen wij beneden aankwamen was alles al weggehaald. Ik verontwaardigd vragen; waarom staat er niets meer, het is toch van zeven tot negen het ontbijt! Bleek het al kwart over negen te zijn.  Mijn horloge gaf nog steeds zeven uur aan dus die stond stil.  Toch heeft de bemanning nog twee omeletten gebakken en brood geroosterd.

Toen op naar het strand. Dit is de enige plek waar de boot zo dichtbij aan het strand aan een palmboom vastgemaakt kan worden. Het is ook de enige plek waar je van de boot mag af duiken. Natuurlijk hebben we dat allebei gedaan. Sandy zelfs ook nog een bommetje.

DIt eiland is ten opzichte van de andere plat en heeft een groot wit zandstrand met veel palmbomen.  Het vaste recept twee keer weer gesnorkeld en verder heerlijk met zijn tweeën het eiland wezen ontdekken.

Wij krijgen een lovo diner, dit is eten wat klaargemaakt wordt onder de grond. Er worden hete kolen in een kuil gedaan en als de kooltjes gloeien worden er bananenboomstengels opgegooid. De kip, vlees en varkenspoot worden erop gelegd en vervolgens bedekt met palmboombladeren. Dan wordt alles afgedekt met een soort van vuurvaste dekens en daarop wordt allemaal zand gegooid. Totaal afgedekt wordt het drie uur gegaard. Deze manier van koken doen ze alleen op speciale gelegenheden en wordt bereid door de mannen.

Na het eten kregen we een traditionele Fiji show met zang en dans. Daarna werd de markt opgezet en kon je souvenirs kopen.

Morgen weer een nieuwe dag waarbij wij in de ochtend een wandeling over het eiland gaan maken en om twaalf vertrekt de boot naar het volgende eiland waar we in een grot gaan zwemmen.

We gaan er weer voor!!

1. Irma:
    17 mei 2017
    Volgens mij valt het eten zo van het botje, net als Karin haar Spare ribs.
    Leuk om te zien hoe ze dat klaar maken.
    Zeker mooie witte stranden.
    XX