Dag 18 vierde dag cruise Fiji

15 mei 2017 - Yasawa-eilanden, Fiji

Vanmorgen was er nog een laatste snorkel trip naar het rif bij Naukacuvu. Omdat er in de middag ook nog een snorkel trip was , zijn we vanmorgen niet meegegaan.

Rond tien uur vertrok de boot richting Sacred Islands, twee eilandjes met hele mooie witte stranden. De gasten die de cruise van drie nachten hadden geboekt moesten vandaag uitchecken en werden met een ferry opgehaald en teruggebracht naar de haven van Denerau. De gasten die nu de vierdaagse cruise gingen maken kwamen aan boord.

Bij het ontbijt moesten wij opgeven wat voor broodje we bij de lunch wilde hebben. De lunch is vandaag op het strand. We kregen een lunchbox mee met een broodje, een appel en een flesje water.

Aangekomen bij het strand hebben we eerst met de gasten van de zevendaagse cruise op het strand onder een parasol onze broodjes gegeten.

Na het lunchen even afkoelen in de zee en wat over het strand gelopen. Na een uur kon je mee met een snorkel trip. Je werd met een tenderbootje naar het begin van het rif gebracht en je kon snorkelend terug naar het strand. Wel mooi koraal en wat kleine visjes maar echt grotere vissen hebben we niet gezien.

Rond vier uur werden we met het tenderbootje weer teruggebracht naar de boot.

Na een lekkere douche zijn we fris op het bovendek gaan zitten. De dagen hiervoor heeft de boot kleine afstanden, tussen baaien, gevaren maar vandaag moest de boot een langer stuk varen over open zee. Nou dat hebben we geweten de boot was aardig aan het schommelen. Sandy had gelukkig een zeeziektepilletje ingenomen en dat was maar goed ook.

Eindelijk na ruim anderhalf uur heeft de kapitein de boot in een baai voor anker gelegd en konden we een beetje bijkomen van al dat geschommel.

Omdat er nieuwe gasten aan boord zijn gekomen was er vanavond weer een a la carte Captains diner.

Morgen varen we een klein stukje verder naar Nanaya Lailai, waar de cruisemaatschappij een eigen eiland heeft genaamd Blue Lagoon.

Btw: Sandy zijn telefoon is vandaag op zwart gegaan en niet meer aan de praat te krijgen.

1. Irma:
    17 mei 2017
    Behalve dat de boot zo schommelen kan, Voor Sandy wat minder. Wel gaaf om bijna elke dag een ander mooi eiland aan te doen.
    Jullie zijn ook al aardig gekleurd.
    XX