Dag 17 derde dag cruise Fiji

14 mei 2017 - Yasawa-eilanden, Fiji

Vandaag een rustige dag. De boot ligt aan anker in een baai bij het dorpje Soso waar we gisteren zijn geweest. Om kwart voor tien kan je met een tender bootje naar Soso worden gebracht om daar een kerkdienst bij te wonen. Voor diegene die dat niet  leuk vinden is er een snorkel tour bij het Reef.

Sandy is op de boot gebleven maar ik ben mee gaan snorkelen. Wel mooi koraal en kleine vissen gezien maar een groot deel van het koraal is afgestorven. Erg jammer want het koraal wat nog leeft is zeer kleurrijk en divers.

Bij terugkomst op de boot is deze verder gaan varen naar het zuidelijke deel van Naviti Island.

Na de lunch worden alle gasten naar het strand gebracht voor beach activiteiten zoals kanoën, snorkelen, zwemmen en zonnebaden. Het was een prachtige ochtend maar helaas kwam er van zonnebaden niet veel terecht want binnen een kwartier betrok de lucht. De bemanning had net allemaal parasols en stoeltjes op het strand gezet en toen kwam de bui naar beneden.

De temperatuur bleef goed dus we zijn gewoon de zee in gegaan en hebben wat gewandeld over het strand. Hier eindelijk wel witte stranden en een mooie gekleurde zee.

Iets verderop het strand waar wij zaten was een dorpje en veel kinderen kwamen onze kant op. Toen wij halverwege het strand liepen kwamen er zes kinderen naar ons toe en wij begroeten ze met Bula (welkom). Ze waren aan het giechelen en liepen achter ons aan en we kregen allebei onze handen vol met schelpen die ze van het strand hadden gehaald.

Na een half uur was het weer droog en brak de zon door. Het plan was dat we thee en een brownie op het strand zouden krijgen maar dat hebben ze vanwege de regen verplaatst naar de eetzaal op de boot.

Wij zouden meegaan met een snorkeltrip maar ik had mijn duikmasker vergeten, lekker slim. Maar goed ik had vanmorgen al gesnorkeld en voor Sandy hoefde het niet zo nodig want die snorkelt liever vanaf het strand als dat je je achterover van een boot moet laten vallen.

Nadat we op de boot teug waren hebben we lekker in het zwembadje gelegen. Er zou om zes uur een cocktail party zijn op het bovendek maar ondanks dat het droog was was de bar op het bovendek niet open. Jammer want daar heb je tenminste wind en een mooie zonsondergang. We hebben maar zelf mijn flesje wijn en Sprite uit de minibar gehaald en hebben op het dek nog even lekker gezeten.

De boot is aan anker gegaan tussen Naukacuvu en Narara eiland. Een mooie rustige baai omringd door drie eilanden.  Het grappige aan twee eilandjes waar we tussendoor vaarde, ik denk dat het honderd meter uit elkaar ligt, waar aan beide kanten zes bungalowtjes staan. Helemaal afgesloten van de buitenwereld.

Vanavond een Fiji buffet gehad en daarna een bingo. De eetzaal is erg druk en warm en sinds gisteren hebben we ons eigen mooie plekje gevonden. Aan de achterkant van de lounge bar staat een leuk tafeltje en daar zitten we samen te eten. Om half negen kwam er nog een regenbui naar beneden, maar wij zitten droog. We hebben de bingo even aangekeken maar niks voor ons. Ben begonnen aan het reisverslag en gaan dan naar de kamer.

We hebben hier geen internet op de kamer maar alleen maar in de lounge bar. Daar zitten we nu op ook de foto's weer te uploaden.

1. Irma:
    14 mei 2017