Dag 16 tweede dag cruise Fiji Princess

13 mei 2017 - Mamanuca-eilanden, Fiji

Omdat we gisteren iets te laat aankwamen bij het Modriki Island mochten de gasten die dat wilde vandaag om zes uur gewekt worden om bij zonsopgang een half uur te zwemmen en snorkelen. Pff zes uur maar ja je komt hier maar een keer en wil dat niet voorbij laten gaan. Gelukkig maar want het was prachtig om met zonsopgang te zwemmen.

Toen we terug kwamen hebben we gedoucht en zijn gaan ontbijten. Om negen uur was er kaart lezen door de kapitein welke route we deze zeven dagen gaan varen.

Het anker werd opgehaald en we zijn gaan varen richting Naviti Island. Voordat we het eiland bereikte zijn we naar een geheime locatie, nou ja geheim voordat wij het water in mochten, waren er al andere mensen aan het snorkelen. Op deze locatie kon je tussen de Reef haaien snorkelen. Ja hoor hoe ouder hoe gekker wij ook het water in. We hebben drie Reef haaien gezien. Ze zwemmen op de bodem en komen niet naar de mensen toe.

Nadat we heden gesnorkeld was het zwembad gevuld en hebben we even gezwommen. Sandy maar heel even want dat water ging zo heen en weer dat hij bang was voor zee ziekte. Ondanks dat deze boot meer heen en weer gaat dan een groot cruise schip gaat het eigenlijk heel goed. Voor de zekerheid heb ik nog wel zee ziekte pilletjes gehaald.

Boot vaarde door naar Soso Village waar we een dorpsbezichtiging kregen. Op ons bed lag een sarong, want de benen mochten niet bloot zijn. Ook de mannen moesten een sarong om. Zal je altijd zien het dorpshoofd was vandaag naar een ander eiland en werden ontvangen door zijn vervanger. Dorpje was leuk om te zien maat niet speciaal.

We kregen nog de mogelijkheid om door een tender bootje naar een Reef gebracht te worden om te snorkelen maar wij hebben besloten op de boot te blijven en hebben het reisverslag voor vandaag geschreven.

Er is om zes uur een cocktail party en bij mooi weer zou dat op het buitendek zijn. Ze hebben er zeker geen zin in want het is mooi weer maar de buitenbar is niet open.

Vanavond om half acht hebben we Thali Indian Night. Ik verwacht dat we een diner krijgen met veel curry. We laten ons verrassen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mams:
    13 mei 2017
    Wat top snorkelen maar haaien bbrrrr.
    Gemiddelde leeftijd cruise ligt hoger dan de bustrip he ( poolparty)
  2. Irma:
    14 mei 2017
    Nou het moet niet gekker worden, daar aan de andere kant van de wereld.
    Zwemmen met haaien....
    En zus je hebt gelijk, je bent hier maar 1 x.