Dag 15 eerste dag cruise Fiji Princess

12 mei 2017 - Fiji, Fiji

Vandaag is het dan zover. Inchecken op the Fiji Princess voor een cruise van 7 nachten langs de Fiji eilanden.  Om half twee opgehaald om naar Port Denerau te gaan. Een rit van twee minuten. We werden ingecheckt en kregen kamer nummer 8. Een hut op het Orchid deck, hoogste dek waar kamers zijn, boven onze kamer is het zonnedek. Het is een boot met 32 kamers en zijn allemaal bezet. We zitten met 64 gasten en 15 bemanningsleden ,excl. kapitein en bemanning op de brug.

Om kwart over drie vertrok de boot richting Mamanuca Islands. Hier ligt het eiland Modriki waar de bekende film Cast Away met Tom Hanks is opgenomen. We kwamen hier rond half zes aan en mochten tot zonsondergang zwemmen. We werden met een tender bootje naar het strand gebracht en hebben wat over het strand gelopen. We zijn niet wezen zwemmen. Toen weer terug met de boot en op de kamer wat opgefrist. Kamer is niet groot, staat een tweepersoonsbed in in en je kan eromheen lopen. Douche en toilet heel krap. Geen douchegordijn dus als je gaat douchen is alles nat.

Om zeven uur was er een welkomstborrel en om half acht met zijn allen aanschuiven voor het captain's diner. We kregen een vier gangen keuze menu en de kwaliteit was goed. Veel gesproken met de andere gasten. Leuke reisverhalen gehoord, ook van Australië's en Nieuw Zeelander's die naar Amsterdam en omstreken zijn geweest.

We kregen een briefing van het dagprogramma voor morgen. De boot bleef bij het eiland voor anker liggen voor de overnachting.  Eerste activiteit was om s' morgens om zes uur te zwemmen om de zonsopgang mee te maken. Daarna doorvaren naar een "secret place" om met rifhaaien te zwemmen. In de middag naar een dorp genaamd Soso. Hier kennismaken met de bevolking, in de avond een Bollywood avond aan boord van het schip.

Gezien het dagprogramma van de volgende dag zijn we vroeg naar bed gegaan. Maar ja, ondanks een prima airconditioning was het toch warm in de kamer en met alle vreemde geluidjes konden we niet in slaap vallen. Maar uiteindelijk is het toch gelukt een paar uurtjes te slapen.

1. Irma:
    14 mei 2017
    wauw, dat ziet er goed uit!
    Hopelijk brengt de boot jullie naar mooie eilandjes!
    xx