Dag 24 Sydney

21 mei 2017 - Sydney, Australië

Vannacht lekker geslapen en Sandy voelde zich weer wat beter. Gelukkig maar want vandaag hadden we onze vier uur durende fietstoer.

Toen we op weg waren om onze fietsen op te halen zagen we dat vandaag de halve marathon van Sydney werd gekomen. Als Sandy dat vooraf had geweten had hij deze wel willen lopen. WIe kan nu zeggen dat je de halve marathon van Sydney hebt gelopen.

Om kwart over tien melden we ons bij Bonza BIke Tour voor onze Sydney Harbour Bridge Ride. Er kunnen maximaal 8 personen mee, maar het werd een prive toer want we waren maar met zijn tweeen.

En we kunnen alvast verklappen dat het weer geweldig was. Wat een top fietstrip. We hebben in totaal 23 kilometer gefietst.

Het was vandaag mooi weer met 22 graden. Brady, onze gids, is een jonge hiphop danser die vorige jaar in de finale van Australian gots talent stond. Ook hij wist weer heel veel te vertellen over de historie van Sydney. Wat opvalt en ze zelf ook aangeven is dat ze eigenlijk allemaal dieven, oplichters en ander schorem uit het verleden adoreren. En daar zijn de jongeren niet trots op.

Vandaag verschillende wijken aan gedaan welke we normaal gesproken nooit zouden bezoeken. We zijn de Harbour bridge over gefietst, wat een aardige klim was, en hebben het huis van de prime minister gezien. Ook zijn we in de wijk geweest waar Nicole Kidman en Tom Cruise een appartement hadden gekocht. Grappig verhaal is dat ze het kochten voor 10 miljoen en bij de scheiding het geheel hebben opgedeeld in vier appartementen welke ieder 10 miljoen opbrachten. Met geld maak je geld he.

Waar zij woonden ligt vlak onder de Harbour bridge, aan het water. Je kunt het vergelijken met de appartementen welke nu gebouwd zijn achter het Centraal station aan het IJ. Echter, er stond een bord verboden in het water te springen, helaas geen foto van gemaakt, en niet vissen. De reden hiervoor; bull sharks welke onder de vlonders van deze huizen aan het water hun broedplek hebben. Daarnaast ook sting rays. Dit omdat de watertemperatuur precies goed is. Ook op andere plekken in de haven wordt zwemmen ten strengste afgeraden.

Na vijf uur gefietst te hebben en als toetje nog een zeehond (Rob) te hebben gezien, welke achter het operagebouw op een trap lag te relaxen, was het tijd om terug te gaan om de fietsen in te leveren.

Vervolgens zijn we nog naar de haven gelopen om een goede foto van het operahouse te maken. Trouwens wist je dat a. ze het originele ontwerp van de deense architect niet hebben gevolgd en deze zo kwaad was dat hij nooit meer een voet op australische bodem heeft gezet, en b. dat de acoustic binnen het slechtste ter wereld is. Toen we de foto hadden genomen hoorde we salsa muziek :). Op een soort podium in de haven stond een box met daarvoor een paar mensen die salsa en zelfs rueda aan het dansen waren. Yep, natuurlijk wij ook heerlijk dansen. Bleek dat ze dit elke zondag van drie tot vijf doen. Sandy heeft ze zelfs nog een ruedafiguur geleerd.

Daarna richting het hotel. Sandy werd er met zijn verkoudheid en inspanningen niet beter op. Even een uur op bed gelegen en vervolgens beneden een stoombad gepakt en heb ik gezwommen.

Sandy was weer wat beter met twee asprine en we zijn heerlijk uit eten geweest bij een steakrestaurant wat op 50 meter van het hotel lag. Sandy was blij dat we niet zo ver van het hotel waren want na zo een dag van inspanning wilde hij niet zo ver meer lopen.

Morgen weer een dag voor ons zelf. We wilde naar een strand en hebben besloten  om richting Manly beach te gaan. Bondi beach wordt ons door de locals afgeraden.

Het is een mooie dag geweest en gaan nu weer slapen.

1. Nancy:
    21 mei 2017
    Dat klinkt als een leuke fietstour! Omg haaien onder je flonder
    San, niet zieker worden hoor, jullie hebben nog een week toch? Lekker relaxen morgen op het strand! Xxxxx
  2. Mams:
    22 mei 2017
    Klinkt als vermoeiende dag maar dik de moeit waard, vandaag relaxen klinkt mij beter.
    Lekker genieten voor je het weet gaat de werkwekker weer.
    Xxx
  3. Irma:
    22 mei 2017
    Jammer van de marathon. maar weer een nieuwe Rueda figuur leren is ook leuk.
    Hopelijk is de verkoudheid van korte duur.
    Xx