Dag 1 Hongkong

28 april 2017 - Hong Kong Island, China

Na een plezierige 11 uur vliegen - gek genoeg mag het op deze manier nog wel langer duren - arriveerde we op het vliegveld van Hongkong. Hoewel ze bij de douane nog chagrijniger zijn dan in de VS waren we binnen tien minuten door de controle heen.

Zoals afgesproken werden we op het vliegveld opgehaald om naar ons hotel gebracht te worden. Ze zijn hier heel punctueel dus langer wachten dan nodig is niet aan de orde.

We werden s' morgens om 8 uur bij ons hotel afgezet.  Er was een kamer vrij, alleen met twee losse bedden, maar ach we kunnen nog vaak genoeg in een dubbel bed slapen, dus hebben deze kamer genomen. Voordeel is dat we nu nog even een paar uurtjes konden slapen en daarna douchen voordat we Hong Kong onveilig konden maken.

Hotelkamer is schoon maar alleen erg klein maar voor 1 nacht goed te doen. Om half 1 zijn we op pad gegaan om wat te eten. Naast het hotel zat een restaurant waar het erg druk was met locals en dan zeggen ze altijd ga daar ook eten want als de locals daar gaan eten is het goed. Nou dat viel tegen, zowel aan Sandy zijn Japannees style noodles als mij noodles met beef zat totaal geen smaak maar goed we hebben wat gegeten.

Ja en dan wordt het voor ons een hele uitdaging want we hebben hier in Hong Kong niets gepland en dat is niets voor mij. Maar de oplossing lag in de kamer want daar stond een hele mooie geprogrammeerde telefoon met 3G netwerk en een uitvoerige  kaart erop met alle toeristische attracties.

Vooraf hadden we wel gezien dat we naar Victoria Peak moesten gaan. Vanaf het hotel een stukje lopen naar de metro, daar een ov kaart gekocht en richting The Peak Train.

Gelukkig was de rij niet zo druk en we waren met een half uur boven. Wat een fantastisch uitzicht. Na een half uur besloten we weer naar beneden te gaan maar niet met de trein maar lopend. Het eerste stuk was erg mooi tussen de bomen maar wel stijl naar beneden. Er kwam geen eind aan maar na 500 meter stijle afdaling kwamen we aan bij het station waar we zijn ingestapt.

We waren van plan om nog door het Kowloon park te lopen maar we besloten om een drankje te drinken in de Eye Bar. Lekkere cocktails gedronken met een geweldig uitzicht op Hong Kong en de intredende duisternis met om 20.00 uur een tegenvallende lasershow.

Daarna lekker gegeten in het restaurant een verdieping lager dan de Eye Bar. Toen ging het kaarsje langzaam uit en hebben snel de metro gepakt naar het hotel. Het lukte me nog net om een reisverslag te schrijven maar ga nu lekker mijn ogen dicht doen.

1. Mams:
    28 april 2017
    Als eerste super leuk om jullie op deze manier tevolgen.
    Maarreee wat een vliegtuigstoel/office hebben jullie nu begrijp ik dat 12u niet erg waren.
    Nu al pracht fotos dus dat belooft wat.
    Kanjers GENIET.
    Xxxx
  2. Irma:
    28 april 2017
    Echt super om jullie zo te volgen. Ik zal het morgen aan Mama laten zien.
    Nog veel plezier. Dikke X
  3. Sandra:
    28 april 2017
    Een goed begin van een mooie reis. Ga er heerlijk van genieten, dan genieten wij met jullie mee.
  4. Tineke:
    28 april 2017
    Ha wereldreizigers! Wat een mooi verslag, het is toch geweldig om te reizen en overal te mogen verblijven! Ik ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan, ik heb alle verhalen van Karin altijd met belangstelling gevolgd, jij ging altijd naar 5***** zonnige oorden waar je je heerlijk met alle luxe omringde. Terwijl ik liever naar de "oost" ging, nu zijn we allebei om, want, door jouw enthousiasme aangestoken ga ik deze zomer naar Florida. Zo zie je maar waar het ervaringen envan uitwisselingen van reisverhalen je kan brengen! Veel plezier verder, liefs Tineke (en Vincent),