Dag 2 Hong Kong

29 april 2017 - Hong Kong Island, China

Na een goede nachtrust hadden we vandaag een bezoek aan Buddha Tian Tan op het eiland Lantau gepland. Deze Buddha bereik je via een kabelbaan en het beklimmen van 268 treden naar het beeld toe. Vanaf het hotel zou het ongeveer 2 uur duren voordat je er bent. Wel hadden we behoorlijk spierpijn in onze kuiten van de afdaling van 500 meter Victoria Peak,van de dag ervoor.

We zijn om 10.00 uur richting de metro gelopen, we moeten zeggen dat het metrostelsel prima functioneert. Rond half 12 kwamen we aan bij het eindstation van de metro waar we over moesten stappen in de kabelbaan. Maar helaas bleek dat de kabelbaan buiten dienst was. Als alternatief konden we met een bus mee die om 14.00 uur zou vertrekken.  Aangezien wij om 18.00 uur werden opgehaald bij het hotel  en de  bus pas weer om 17.00 uur zou terug keren bij de metro hebben we ervoor gekozen om terug naar Hong Kong stad te gaan.

Daar aangekomen zijn we door het oude stadshart gelopen. Nou gelopen..... het was ongeveer 20 minuten omhoog met roltrappen op straat. Hongkong is gebouwd op een bergheuvel waardoor er verschillende niveau's zijn.  Omhoog ging prima maar terug waren het aardig wat trappen die onze kuitspieren weer aardig op de proef stelden.

Rond 17.00 uur zijn we terug gelopen naar het hotel waar we in de bar nog wat gedronken hebben.  Om 18.00 uur werden we opgehaald om weer naar het vliegveld te gaan.

Het was leuk om Hongkong gezien te hebben maar niet om nog een keer terug te gaan.

1. Diana:
    30 april 2017
    Op naar cairns voor nog meer genieten. Lekker zwemmen en zonnen en nog meer wandelen.
  2. Mams:
    1 mei 2017