Dag 3 Port Douglas, Australië

30 april 2017 - Port Douglas, Australië

Een half uur later vertrokken vanaf de gate, reden met het vliegtuig naar de startbaan , en toen werd er omgeroepen dan we vanwege een storing niet konden opstijgen. Gevolg was dat we terug reden naar de gate en daar een uur hebben gestaan totdat we mochten vertrekken. Hierdoor kwamen we anderhalf uur later dan verwacht op het vliegveld in Cairns aan. HIerdoor hebben we de transfer naar het hotel in Port Douglas gemist. We zijn overgeboekt naar een andere vervoerder maar deze kwam  ons pas anderhalf uur na landing ophalen.

Rit naar Port Douglas van een uur was via een bochtige weg langs de kust en dat was voor Sandy geen pretje. Toen we bij  Shantara resort waren afgezet konden we wel gelijk in de kamer. Het resort is dicht bij het centrum en het strand. Allebei even lekker gedoucht en toen op zoek naar een restaurantje om te lunchen.

Het centrum bestaat uit een lange straat met winkeltjes en veel restaurantjes. Aan het eind van het straat, aan het water, is er een park waar vandaag markt was. Wat opviel was dat het een erg hoog Ibiza gehalte had, veel hippie kleding en sieraden. Op zich een leuk centrum maar het was wel erg stil.

Terug gelopen naar het resort om even lekker te zwemmen en te relaxen. Toen we aankwamen was het strak blauw maar in de middag werd het bewolkt. Net iets te koud om echt lekker op het bedje te liggen.

Om zes uur is het hier al donker. Om zeven uur zijn we richting het strand gelopen , was niet echt verlicht maar voelde wel veilig. Aan het strand zat een leuk restaurant Hi tide. Zowel als voorgerecht en hoofdgerecht hadden we allebei vis. Leuke locatie en prima bediening. Na het eten rondje door het centrum gelopen, je merkt hier echt dat het na het seizoen is want het was totaal niet druk. Wel jammer want dan proef je niet de sfeer van Port Douglas.

Eenmaal terug op de kamer nog een uurtje op bed gelegen en toen gaan slapen. Hebben morgen een leuke dag voor de boeg. Wat we gaan doen dat lezen jullie morgen weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nancy:
    30 april 2017
    Jaaa vanaf morgen komen de verhalen!!! Leuk hoor dit zo steeds te lezen! Have Fun! Xx
  2. Irma:
    30 april 2017
    Balen van de vertraging, maar gelukkig toch nog bij het hotel aangekomen.
    Wat er erg leuk uitziet. Heerlijk hoor, geniet ervan!!
    Xx
  3. Daisy Huisman: