Dag 10 Wisseldag

7 mei 2017 - Cairns, Australië

Vandaag was het een wisseldag. We werden om acht uur opgehaald en naar het Sangri-La Hotel in Cairns gebracht. Hier verblijven we de komende drie nachten.

Vanmorgen toen we opstonden was het bewolkt en de verdere dag hebben we regenbuien gehad. Gelukkig had ik regen poncho's mee dus wij bleven wel droog.

Maar ja met regen ziet het er allemaal niet zo mooi uit als met een lekker zonnetje.

Cairns is een stad aan zee met meer hoogbouw dan in Port Douglas. Het hotel is heel mooi en ligt aan de jachthaven waar alle Ferries en cruise schepen vandaan vertrekken. Onze kamer kijkt uit over de zee. Maar door het slechte weer is het uitzicht beperkt.

Nadat we zijn aangekomen hebben we de koffers naar boven gebracht en zijn we gaan lopen naar de jachthaven waar veel restaurants zijn.

Langs de zee loopt The Esplanade, een hele lange boulevard waar een zwembad is een grote BBQ met acht bakplaten en veel zitgelegenheid en voor de sporters is er een hardloop route met allemaal gym apparatuur. Voor de kinderen een klimpark en speeltuin. Dit is allemaal openbaar en iedereen kan hier gebruik van maken.

Dit zouden ze rond het weerwater ook moeten maken. Maar ja dan wordt het binnen no time gesloopt.

Wat heel apart was was dat de zee een stuk teruggetrokken was en je een soort modderstrook zag.

Aan de straatkant van de boulevard zaten allemaal restaurantjes. Hier kregen we even het Spanje gevoel maar we werden niet lastig gevallen om naar binnen te gaan.

Bij een van deze restaurantjes hebben we geluncht en toen we hieruit kwamen zagen wat blauwe lucht. We zijn snel naar het hotel teruggelopen om bij het zwembad te liggen.

Het hotel heeft een mooi groot zwembad met eromheen heerlijke lounge bedden.  Ik denk dat we tien minuten in de zon hebben gelegen en toen ging het weer regenen. We lagen onder een grote parasol en zijn daar nog een uur blijven liggen en hebben een boek gelezen.

We liggen nu op bed in de kamer en gaan om kwart voor acht eten in

The Waterbar & Grill waar ze zeggen dat ze daar de beste steaks en Ribs van Cairns serveren. Nou die zijn vast niet zo lekker als ik ze maak!!!

Dat er vandaag regen is gevallen is wel gunstig voor onze excursie die we morgen gaan maken. We gaan oa. naar watervallen. Morgen vertel ik jullie er meer over.

1. Mams:
    7 mei 2017
    Wat jammer vh weer maar vanavond lekker eten dat maakt weer hoop goed voor jullie.
    Verkoop je recept vd ribs wie weet haha.
    Xxxx