Dag 9 Laatste dag in Port Douglas

6 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Vandaag geen excursie en konden de dag zelf indelen. Eerst lekker op de kamer een ontbijt gegeten en daarna richting strand gelopen. Het was een mooie blauwe lucht en we werden verrast door de rode vlaggen en het waarschuwingsbord dat door de kustwacht was neergezet. Door de wind en de ruwe zee was het veiligheidsnet verschoven en mocht er niet gezwommen worden. Vannacht was er erg veel wind geweest en het water was erg ver het strand op gekomen. Er lag daardoor erg veel zeewier op het strand.  De strandbedjes waren ook niet neergezet dus hebben maar de handdoeken op het strand gelegd.

Sandy wilde op locatie lopen en is een uur gaan hardlopen over het strand. Maar ja daarna niet even de zee in om af te koelen. Gelukkig was er wel een douche om zich af te spoelen.

Rond half twee weer heerlijk geluncht bij The kitchen, het restaurant bij het strand. Vooraf grote garnalen gegeten en ik had daarna een hele aparte duck donut gegeten. WOW wat  was deze lekker.

Daarna terug gelopen naar het hotel en hebben nog bij het zwembad gelegen.  Na een uurtje naar boven gegaan , we hebben een kamer op de tweede verdieping, en een was in de wasmachine gedaan. Erg makkelijk dat er een wasmachine en een droger beschikbaar was.

Voordat we hier naartoe gingen had ik wat restaurantjes uitgezocht en voor vanavond hebben we gereserveerd bij Watergate. Ik heb vanavond helemaal Australisch gegeten, vooraf krokodillen wraps  en als hoofdgerecht kangaroe filet. Sandy had catfish en kip. Dit was het beste restaurant waar we in Port Douglas hebben gegeten.

Een mooie afsluiting van een zeer bijzondere week.