Dag 12 Fitzroy Island

9 mei 2017 - Cairns, Australië

Vandaag weer vroeg op, om acht vertrekt de ferrie naar Fitzroy Island. Gelukkig zit het hotel aan de jachthaven waar alle ferrie's vandaan vertrekken dus kunnen er zo heen lopen.  Naar het eiland was het drie kwartier varen.

Het was de eerste keer in de vakantie dat we twee dagen achter elkaar wat te doen hadden. Na gisteren voelde we toch wel vermoeidheid in ons lichaam maar ach ik dacht we hoeven vandaag alleen vroeg op en gaan we op Fitzroy Island een lekker bedje op het strand zoeken om dat te relaxen. Ja hoor mooi niet het is een nationaal park met een berg en twee natuurlijke wandelroutes door het regenwoud. Koraalstranden en een klein gedeelte zandstrand.

Bij aankomst op het eiland werd geadviseerd dat als je wilde snorkelen je een beschermingpak, voor gevaarlijke kwallen, moest huren. Toen wij op het eiland aankwamen was de shop nog dicht en zijn we zonder pak alvast naar Nudy Beach gelopen. Denk nu niet aan een naaktstrand want dat is daar verboden. De wandel route hier naartoe  liep weer over hoogteverschillen.  Niet via een trap maar allemaal rotspartijen.

We hadden wel onze snorkelspullen mee maar zonder beschermingspak wilde we toch het water niet in. We zijn teruggelopen naar de pier maar merkte wel dat de inspanning van de dag ervoor gingen voelen.  We konden nu twee dingen doen of op het eiland blijven en de lighthouse route lopen met weer aanzienlijk stijging in de wandelroute of de eerdere boot om kwart over 12 terug naar Cairns nemen om daar te lunchen en op lekkere bedjes bij het zwembad te gaan liggen. De keus was snel gemaakt, de bedjes hebben gewonnen.

Het was een goeie beslissing want allebei hebben we bij het zwembad geslapen. Vanavond laatste avond in Cairns. Morgen betrekken we naar de volgend WOW bestemming de Fiji eilanden. We moeten vanochtend wel heel vroeg op om tien voor zes vertrekt onze eerste vlucht naar Brisbane en daarvandaan vliegen we door.

1. Pauline en Ruud:
    9 mei 2017
    Wauw wat een verhalen. Het is net of we er zelf ook zijn, fantastisch.
    Ook wel enge dingen, niets voor Pauline, die is al bang voor een goudvis hahahahahaha. Op naar het volgende avontuur, toy toy toy.
  2. Mams:
    9 mei 2017
    wat een prachtige foto's met scherpe kleuren, morgen fiji eilanden dat klinkt als zon en strandbed.
    Heel verstandig het water niet in bbrrr en ja dan ga je merken he geen 28 meer maar gelukkig ook geen 60 dus genoeg nog tebeleven, kanjers geniet ervan.
    xxxx
  3. Irma:
    11 mei 2017
    Jammer dat het geen naakt strand was, ha,ha.
    xx
  4. Irma:
    11 mei 2017
    Beau vind het de mooiste plek voor een dabb.