Dag 13 reisdag naar Fiji

10 mei 2017 - Fiji, Fiji

Vandaag om vier uur op en om half vijf met de taxi naar het vliegveld van Cairns voor de vlucht naar Nadi, de hoofdstad van het eiland Viti Levu. We moesten eerst naar Brisbane vliegen, een vlucht van ruim twee uur en daarna van Brisbane naar Nadi, een vlucht van drie en een half uur.

In het vliegtuig zaten we naast een man uit Fiji die ons vertelde dat er twee cyclonen richting Fiji gaan en vrijdag in de avond Fiji bereiken. Dat zal toch wat zijn het is nu geen regentijd en ook zeer ongewoon dat deze zich nu ontwikkelen. Hopelijk veranderen ze nog van richting want hier zitten we niet op te wachten.

Om vijf uur waren we in ons hotel. Door het personeel met een glimlach en een bula, is hallo voor ons, begroet. Na de koffers in de kamer te hebben gezet rondgewandeld door het hotel. Was door het reisbureau gelukkig al aangegeven dat het strand van het hotel niet representatief is voor Fiji. Gelukkig maar, want we zijn toch anders gewend ;)

Daarna richting een winkelcentrum aan de haven gelopen. Hier zaten ook restaurantjes. Het geeft ons wel het gevoel alsof we bijvoorbeeld in Mexico zitten. We missen alleen een senior frogs. Voor de kenners zegt dit genoeg. Allemaal heel commercieel en staat in geen verhouding met Australië waar alles ongedwongen was.  Hier weer voor alles betalen wat aan de overkant gewoon gratis was. Ook is er hier weer veel rotzooi op straat en veel vervallen huisjes.

Aangezien we vandaag niet heel goed gegeten hadden wilde we even een stevige maaltijd. Het is het Hard Rock Cafe geworden met een half kip en ribs. Pfff ribbetjes vergeleken bij die van Cairns hahaha.

Om half acht weer richting het hotel. Centrum is maar op een kwartiertje lopen van het hotel. Heerlijk gedoucht en we zijn morgen weer klaar om verder te genieten. Dagje hier in het hotel om vrijdag opgehaald te worden voor de cruise :))

1. Irma:
    11 mei 2017
    We duimen dat die cyclonen langs Fiji gaan!
    Xx