Dag 15 en 16, Bora Bora, San Francisco

23 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het was weer een reisdag. Na nog een aantal uren van Bora Bora genoten te hebben was het moment gekomen om naar San Francisco te gaan. We hadden een nachtvlucht waardoor we om half negen in de ochtend aankwamen. Met een taxi richting het hotel gegaan en gelukkig konden we gelijk onze kamer in. De afgelopen dagen waren slecht maar vandaag en morgen krijgt het weer een 9 en een 8. Het zonnetje scheen ook heerlijk, maar oh oh oh wat kan het hier koud zijn.

Na de koffers te hebben weggezet zijn we op pad gegaan. Lopend zijn we vanaf het hotel richting Fisherman's Warf gelopen. We kregen van de portier twee routes op. Een welke omhoog liep en een die vlak was maar wel een aantal kilometers langer. Toen we bij de straat aankwamen van de route die omhoog liep zeiden we gelijk laten we dat maar niet doen. Je bent toch nog wat whoezie van het vliegen en het loopt behoorlijk steil omhoog. Er zijn zelfs stijgingspercentages van meer dan 20%.

Het was wel even een cultuurschok weer. Van die rustig eilanden naar een commerciële stad. Het was een leuke wandeling en vooral de zeerobben zijn grappig om te zien. Ook kwamen we langs de Alcatraz-pier waarvandaan de cruiseschepen vertrekken. Toen we daar een kijkje hadden genomen besloten we om daar morgen heen te gaan. Helaas was het bij het water ondanks de zon zo koud dat we sweaters hebben moeten kopen. Echte toeristen met sweaters met San Francisco erop

Nadat we geluncht hadden, voor het eerst in de vakantie absoluut niet te eten, hebben we  besloten om de hop on hop off bus te pakken. In een periode van drie uur krijg je toch veel te zien en kun je eventueel nog een plan maken wat je bekijken. Deze tocht, wat we niet hadden verwacht, bracht ons ook over de Golden Gate bridge. Nou, dat hebben we geweten. Man oh man wat was dat koud boven in de bus. Die wind is echt zo hard en koud dat je het gevoel hebt op de noordpool te zijn. Wat een gelukkig dat we allebei een sweater hadden gekocht. Deze kwamen nu echt van pas.

Wat eigenlijk in en in triest is zijn het belachelijk hoge aantal daklozen. Werkelijk overal zie je ze. Uit vuilnisbakken eten, stinkend naar de urine lopen ze te bedelen. Ook tijdens de busrit kwam dit erg naar voren. Je rijdt een straat in waar een gewoon rijtjeshuis, nog vervallen ook, gewoon een paar miljoen kost en je rijdt de hoek om, en bedoel ook echt de hoek om en daar leven ze dan op straat en zijn de huizen echt krotten. Dan kan de stad wel Microsoft, Twitter en andere grote IT bedrijven hebben maar dit verschil is op straat zo groot dat ik mij zou schamen.

Maar goed morgen gaan we op de fietstoer. Half tien aan de andere kant van de stad zijn. We zijn weer o zo blij dat we die Golden Gate Bridge weer over mogen brrrrrrr.. aan de andere kant mogen we blij zijn want normaal ligt deze altijd in de mist en is het nog veel kouder.

Dus voor een ieder die ooit deze kant op willen komen: neem warme kleren me!!!!

1. Irma:
    23 mei 2019
    Nou, dat zal zeker een verschil zijn!
    Succes op de fiets morgen.
    Om jullie op te warmen kunnen jullie altijd nog naar een shopping mall!! Ha,Ha.
    Xx
  2. Gwen:
    23 mei 2019
    Haha die foto van jou Karin met je muts ;). Jammer van de kou maar wel weer hele mooie foto’s. Geniet er nog van U2!!