Dag 26 Sydney laatste excursie naar Blue Mountains

23 mei 2017 - Sydney, Australië

Pff dat viel niet mee vanmorgen. Om zes uur de wekker gezet, nog even snel ontbijten want om zeven uur worden we opgehaald voor de excursie naar Blue Mountains, Australian Wildlife and River Cruise Tour.

Eerst nog wat andere mensen opgehaald en om acht uur vertrok de bus uit Sydney.

Na anderhalf uur hadden we een stop in Leura Village om even de benen te strekken en wat te gaan drinken. Het centrum bestond uit een straatje met wat winkeltjes. Op de hoek zat een leuke cafeteria waar ze chocolademelk maakte van verse chocola uit een fontijn.

Na drie kwartier moesten we de bus weer in om nog een half uurtje te rijden naar het punt waar je met een gondel , met doorzichtige bodem , over een vallei naar het Scenic World Top Station werd gebracht. Vanuit dit punt kon je de bekende Three Sisters zien ( drie rotsen) en met een treintje of kabelbaan naar beneden waar , tussen de bomen, een uitgezet wandelgebied was.

Om 1 uur weer de bus in om naar Echo Point te gaan. Hier heb je een mooi uitzicht over de vallei en The Tree Sisters. Na een uur vertrok de bus naar Featherdale Wildlife Park waar we weer de bekende australische dieren hebben gezien. De Koala, cassowary, de gevaarlijke vogel met zijn dinosaurus klauwpoten, de kangaroe en heel grappig ook dwergpinquin. Wat een grappig diertjes.

Na anderhalf uur weer de bus in op weg naar Homebush Bay waar we op een boot stapte om het laatste stuk terug naar Sidney te varen.  TIjdens de spitsuren staan de wegen naar Sydney ook helemaal vast en per boot gaat het een stuk sneller.

Je kon in Circulair Quay van boord gaan, dichtbij ons hotel, maar besloten om bij Darling Harbour van boord te gaan. Hier hebben we gefietst en zagen toen een aantal leuke restaurantjes. We hebben gegeten bij The Meat Factory. Ik had een spies van kip en Sandy spareribs.

Na het eten zijn we teruggelopen naar het hotel en om half elf lekker gaan slapen. Morgen kunnen we lekker uitslapen en zien we wel wat we gaan doen. Morgenavond hebben we als afsluiter een diner cruise door de haven van Sydney.

In het hotel werkt een Nederlander en we hebben bij hem nagevraagd of Ajax hier op TV komt.  Hij heeft dit voor ons uitgezocht maar het wordt alleen in het casino uitgezonden. Vanwege het tijdsverschil begint hier de wedstrijd om vier uur s' nachts.

Als we het konden kijken op de hotelkamer hadden we dat gedaan maar om daarvoor naar het casino te gaan is wel een drempel. Maar wie weet.