Dag 3 Tahiti

10 mei 2019 - Papeete, Frans-Polynesië

Man oh man wat een avontuur weer! Vandaag stond de 4x4 mountain safari op de agenda. Een dagexcursie door het binnenland van het eiland Tahiti naar de vallei van Papenoo.

En dat hebben we ook geweten. Vanochtend om kwart voor negen werden we opgehaald bij ons hotel. Helaas eigenlijk een uur te laat want ook hier op het eiland hebben ze ook files en daar kwamen we dus ook in terecht. Voordat we de laatste van onze groep hadden opgehaald waren we een uur verder.

Maar goed met zijn zessen zaten we in de 'achterbak' van een jeep. Vervolgens op weg naar de bergen. Ja hoor bergen, het zullen wel uit de kluiten gegroeide heuvels zijn dachten wij.

Dat hebben we geweten! Maar eerst een stop bij de mooie stranden van Tahiti. Helemaal zwart!! Dit omdat het een vulkaan is. Na deze stop gingen we dan eindelijk de bergen in.

En hoe! 60 kilometer lang van noord naar zuid. Met bergen tot, jawel, 2800 meter hoog. Met de 4x4 klimmend naar 900 meter over een weggetje welke je niet eens je vijand toewenst.

Wat zijn we door elkaar geschud zeg. Karin zei op een gegeven moment had ik maar mijn sportbh aangedaan. Zuurder kan de melk niet zijn geweest.

Ik dacht in het begin dit kun je beter met een fiets doen want er zat geen snelheid in met al die kuilen. Maar toen we gingen klimmen dacht ik daar wel anders over. Vlak langs de afgrond, hopende geen tegenliggers tegen te komen, kropen we langzaam omhoog.

Wat was het indrukwekkend! Alleen al door het feit dat je dit totaal niet verwacht. Met overal watervallen en meertjes. Na diverse stops, onder andere een waarbij we konden zwemmen in een bergmeertje, wat was dat lekker zeg want tussen de bergen loopt de temperatuur aardig op, hadden we een lunch midden in de vallei hoog op de berg. Grappig was dat dit ook een soort hotel was met bungalows midden in niemandsland.

Na de lunch zijn we naar ongeveer 900 meter geklommen waarna de afdeling begon. Onze medereizigers, een jongen uit Oostenrijk, een echtpaar uit Californië en een jongen uit Philadelphia waren hier ook ontzettend blij mee. Was omhoog al een uitdaging naar beneden helemaal.

De toer zou rond drie uur afgelopen zijn. Nou mooi niet dus! We waren pas om zes uur terug in het hotel. En dan waren wij nog de eerste die werden afgezet. Gelijk even happy hour meegepakt in het hotel trouwens.

Eerst wilde wij nog douchen en daarna naar het restaurant om te eten maar bij de happy hour konden we ook tapas hapjes bestellen en omdat we toch wel gaar waren van de hobbelige rit was de keuze snel makkelijk. De tapas hapjes hebben gewonnen.

Morgen weer om tien uur klaarstaan om naar het vliegveld te gaan voor onze vijftien minuten durende vlucht naar Moorea. Zal me het vliegtuigje zijn hahaha.

1. Nancy:
    10 mei 2019
    Heerlijk om te lezen!!! Genieten jullie!! ❤️ Haha happy hour... 2 cola voor de prijs van 1 San 😂
  2. Trees:
    10 mei 2019
    Leuke verhalen alsof ik het ook meebeleef. Enjoy darlings! Neem nog een cocktail van me, cheers! 🥂🍾😘
  3. Marjan:
    10 mei 2019
    Jullie hebben wel een bijzonder verhaal te vertellen als iemand vraagt : “maken jullie nog wel eens wat mee?”
    Nu lekker slapen en succes met het “vliegtuigje” morgen 👍, 😘
  4. Gwen: