Dag 5 onderweg

10 juli 2022 - Slano, Kroatië

Vandaag dus vertrokken richting Slano een dorpje op het vasteland.

Om half acht ontbijten. Dit omdat er nog een rondleiding was naar de oude stad van Dubrovnik. Gezien het feit dat wij daar al genoeg trappen, stappen en andere inspanningen hebben gedaan zijn wij aan boord gebleven. Op het dek nog even de oogjes dichtgedaan in de ochtendzon.

Gelukkig was de rondleiding maar twee uur en vertrokken we met de boot om elf uur naar Slano.
Dorpje ligt aan het vasteland aan een baai. Voordat we aan land gingen ankerde we eerst nog om te gaan zwemmen. Zwemmen was ook een uitdaging want de stroming was erg verraderlijk. Water in en zoef weg was je. Wind was ook erg sterk en de boot ging alle kanten. Gelukkig dat ik mij vaarbewijs vorig jaar heb gehaald want kon nu mooi de kapitein een paar goede tips geven ;). We haalde dus al snel het anker weer op en gingen aanleggen aan de wal. Hier hebben we vervolgens nog even gezwommen.

Vanavond hadden we captain diner met live muziek. Verbazend goed bandje op de accordeon. Hoezo de verbazing, op een gegeven moment vroeg de zanger welke landen er allemaal aanwezig waren. Vervolgens ging hij in die taal een liedje van het betreffende land zingen. Voor ons was dat tulpen uit Amsterdam. Grappig om dit in je eigen taal te horen. Ook moesten we nog even aan Stef denken bij Sweet Caroline waarbij iedereen los ging. Leuke avond met heel goed eten.

Morgen een druk programma richting Mjlet en Korcula waarbij we een natuurpark gaan bezoeken en een wijnproeverij.

1. Anouck:
    11 juli 2022
    Goh jongens! Wat ontzettend leuk dat we dmv jullie verhalen en foto’s toch weer een beetje mee kunnen genieten van jullie avonturen😄
    Wat een super luxe boot zeg!
    Geniet kekker van jullie cruise en elkaar! Kijk uit naar jullie volgend blog😉😘
  2. Nancy:
    11 juli 2022
    jaa leuk om te lezen weer! Lekker bootje wel he :)
  3. Marjan:
    11 juli 2022
    Lieve vrienden, wat ontzettend leuk om weer mee te kunnen lezen met jullie reis-avonturen 👍
    Sandy, kun je het niet overnemen van die kapitein? 🤪
    Geniet nog lekker van deze prachtige reis 🛳 , 😘
  4. Mams:
    11 juli 2022
    Ziet er weer heerlijk uit, maarreeee zijn jullie de jongste op de boot😜.
    Zonnebloem deluxe🤭, grapje lekker genieten skatjes xxxx
  5. Irma:
    11 juli 2022
    Ik kan zien dat jullie tot nu toe heerlijk genieten.
    Nog veel plezier!
    Irma xx
  6. Trees:
    17 juli 2022
    Captain’ Dinner. Moesten jullie ook sjiek gekleed aan tafel? Klonk gezellig. Ik zie jullie al staan zingen…😂