Dag 7 Moorea

14 mei 2019 - Moorea, Frans-Polynesië

Vanmorgen vroeg opgestaan voor de Dr. Poole Dolphin and Whale Watching Expeditions. Van augustus tot oktober/november komen de Humpback Whales naar de warme wateren van Frans Polynesië om te paren en hun jongen te baren. Vooraf wisten wij al dat we de walvissen niet zouden zien maar misschien wel de Spinner Dolphins. Helaas werden we s'morgens om half 9 gebeld dat de excursies om twee redenen niet doorgaat. De eerste reden was dat de boot motorproblemen had maar ook dat er te weinig deelnemers waren voor de excursie. Erg jammer maar de kans dat we de dolfijnen zouden zien was ook erg klein.

We hebben nog geprobeerd om een andere excursie te boeken maar dat is niet gelukt. Toch veel activiteiten gedaan bij het hotel. We hebben gesnorkeld en veel vissen bij het rif gezien en ook twee zeeschildpadden en we zijn met een kano een stuk de zee op geweest.

Zo komt de dag ook wel weer om. Vanavond koffer ingepakt want morgen vliegen we om half 4 naar onze volgende bestemming. Het vliegtuig land op Raiatea en worden dan met een boot naar Taha'a gebracht. Taha'a is een ongerept eiland met een weelderige plantengroei, gelegen in een smaragdgroene lagune en omgeven door paradijselijke motu's. Zowel Raiatea als Taha'a worden weinig door toeristen bezocht.  De lagune van Taha'a is een levensecht reuze aquarium.

We hebben nog geen excursies geboekt en zullen als we daar zijn kijken wat we gaan doen. Vandaag moeten jullie het alleen doen met het verslag want ik heb geen foto's gemaakt. Ik had vandaag helaas geen camera bij me om een foto te maken van de zeeschildpadden.