Dag 7 party eiland Hvar

13 juli 2022 - Hvar, Kroatië

Vandaag dus richting Hvar. Het society eiland van Kroatië wordt gezegd.

Vanochtend natuurlijk weer half zeven wakker door het starten van de motor. Je begint er aan te wennen. Acht uur ontbijten en vervolgens vier uur te varen voor onze zwemstop. Wat dus betekend op het dek oogjes dicht hahaha. De zwemstop was vlakbij Hvar. Alleen de haven is daar zo druk dat je moet wachten om naar binnen te gaan. Daarnaast is het ook gelijk uitstappen want de boot dient weer voor de kust ergens voor anker te gaan.

Eerst nog weer een prima lunch op de boot gehad. Na de lunch nog even wezen zwemmen want we mochten pas om vijf uur de haven in.

Zoals altijd zijn er weer personen die niet hebben geluisterd en dus lagen deze gewoon nog op het dek te zonnen of moesten nog douchen terwijl we al in de haven van boord moesten. Maar goed, ze moesten er af want de boot moest weer vertrekken omdat de veerboot er aan kwam. Op blote voeten en wat kleding kwamen ze er vanaf.

Moet zeggen dat we dus een heerlijke rustig slaap/zon dag hadden. Maar eenmaal aangekomen op de havenkant was dat gevoel gelijk weer verdwenen. Wat is het daar druk! Heel veel jongelui, omdat er een driedaags festival is, bootjes die op en afvaren, super jachten zoals in Saint Tropez en gezien worden.

Hier hadden we weer een rondleiding maar na een minuut waren we er klaar mee. Was weer zo warm in deze stad terwijl we natuurlijk op de boot en eilanden steeds een heerlijk windje hadden.

Op de boulevard vonden we een heerlijk terras met uitzicht op de bootjes. Heerlijke stoelen en daar zijn we zowaar twee uur blijven zitten genieten. Had op deze stoelen ook wel de nacht kunnen doorbrengen.

Vanaf half 7 mochten alle cruise schepen aan de kade aanleggen. Nou dat was een uniek gezicht om alle boten te zien stapelen naast elkaar. Twee rijen met in totaal 19 schepen. Ons schip lag als vierde aangemeerd en we moesten door de andere boten heen lopen om bij onze boot uit te komen.

Om kwart over acht hadden we een reservering in een restaurant met een stel uit Nieuw-Zeeland wat ook aardig wat gesprekstof opleverde. Op de terugweg naar de boot was het een groot feest bij alle barretjes. Ach ook wel weer leuk om te zien al die jongelui gekleed op stap.

Maar wel even tegen ze gezegd toen we de boot opgingen dat als ze vannacht terugkomen ze wel aan de ouderen dienen te denken ;).

1. Gwen:
    14 juli 2022