Dag 8 tegenstellingen

14 juli 2022 - Split, Kroatië

Vandaag weer op pad. Ik kan alvast verklappen; wat een grote tegenstellingen vandaag!

Vroeg weer op weg naar het eiland Brac. Wat een eiland. We zijn gestopt in het plaatsje Bol en zijn gelijk verliefd geworden op dit eiland. We kwamen aan en na tien minuten lopen voelde we ons al helemaal op ons gemak. De boulevard onder de bomen, de geweldige barretjes langs de route naar het strand, de mooie hotels langs het water, het klopte allemaal op de een of andere manier. Het besluit was snel genomen om hier een keer een week te gaan verblijven. Helemaal toen we tijdens onze drinkstop onze 80’s classic alleen maar hoorde. Dit was niet de eerste keer en toen we vroegen draaien jullie dit altijd was het antwoord ja. Is behoorlijk in op de eilanden. De jongen die ons begeleidde tijdens het kayaken in het begin draaide dit ook alleen maar.

Op dit eiland een mooi lang strand in de vorm van een punt, helaas nog steeds kiezels. Heerlijk even gezwommen en geslapen. Jammer dat we hier maar twee uurtjes bleven. Tot op heden helaas steeds op de leuke plekken korte stop en op de drukke plekken lange stops.

Vervolgens weer door naar Split. Pfff, wat valt dat dan weer tegen zeg. Dit is echt een stad met alles er weer op en aan. Veel auto’s, ruzie, dakloze, vreemde vogels en heel veel Nederlandse jeugd. Nee, na zoveel rustige plekjes komt dat echt weer even aan. Gelukkig wel heerlijk in een restaurant daar gegeten. Was op aanraden van onze barman die uit Split komt. Heb je toch weer een voordeeltje van iemand die de plekjes kent.

Morgen op weg naar Trogir en daarna richting Sibenic waar we het nationale park Krka gaan bezoeken. In dit park zijn mooie watervallen. Helaas is het bezoek hier ook maar 2 uur.

Het is wel een druk schema. Vandaag wisten we al niet meer waar en wat we gisteren hadden gedaan hahaha. Dan is toch wel handig om even na te lezen in de reislogger.

1. Mams:
    14 juli 2022
    Dat klinkt wel heel aantrekkelijk, dat word geen huisje in spanje maar op Brac🤭.
    Jullie genieten in iedergeval ervan, heerlijk hoor.
    Xxxxx