Dag 6 Skyrail, Rainforeststation & Kuranda Railway

3 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Ook al zijn we nu een prachtreis aan het maken denken we vandaag toch terug aan twee jaar geleden toen we met veel lieve vrienden en familie naar Disneyworld gingen met als verrassing de cruise met de Disney Dream. Wat een geweldige belevenis waar we hele goede herinneringen aan hebben overgehouden.

Wat een dag vandaag!!  Met een koala beertje op de foto en in het gras liggen knuffelen met kangoeroes.

Vanochtend om acht uur werden we opgehaald met een bus om naar Kuranda te gaan. DIt is een stadje gebouwd in het regenwoud waar je kan komen met een kabelbaan of een trein. Wij gingen eerst met de kabelbaan omhoog over het regenwoud met twee stops om van het uitzicht te genieten. Waarvan een met een 300 meter hoge waterval. Helaas is er te weinig regen gevallen en was het echte waterval effect er niet.

Aangekomen bij Kuranda bleek dit erg toeristisch te zijn met veel souvenier winkeltjes.  Vanuit Kuranda werden we naar het rainforeststation gebracht. Daar hebben we een amfibie leger duck tocht gemaakt. Door het regenwoud over land en water. Heel veel geleerd over de planten en bomen in het regenwoud. Daarna een heerlijke BBQ lunch gegeten en zijn we op de foto gegaan met een koala beer.

Daarna een rondleiding door het Koala en Wildlife Park. Hier veel geleerd over bijvoorbeeld de koala. Wist je dat een koala maar een ding tegelijk kan onthouden. Als ze op een tak zitten en beginnen te eten vergeten ze alweer dat ze op een tak zitten met als resultaat dat ze regelmatig op de grond vallen. Gebeurde ook precies voor ons. Iedereen vond het zielig maar ons werd verteld dat ze hiervoor een speciaal harnas hebben om hun botten te beschermen. Vervolgens zijn ze gelijk al vergeten dat ze zijn gevallen.

Vervolgens hebben we Jack de Ripper ontmoet. DIt is een vier meter lange zoutwater krokodil. Vanwaar deze naam; hij zit nu vier jaar in het park, heeft acht vrouwtjes bij zich gehad om te paren maar heeft ze alle acht gedood. Ze twijfelen ook in het park of hij niet gay is.

De zoet water krokodillen zijn een stuk kleiner en voor mensen ongevaarlijk. Toen kwamen we bij de Kangoeroes die vrij rond liepen op een grasveld. De gids vertelde dat we gewoon met ze konden knuffelen en aaien. Dat hebben we ook gedaan.

Hierna hebben we een dansshow gehad van aboriginals. Vervolgens uitleg gekregen over speren gooien, het spelen op een didgeridoo en het werpen van een boemerang. Ik gooide hem rechtstreeks de grond in en Sandy was toeschouwer.

Hierna heeft de bus ons teruggebracht naar het treinstation waar we de terugreis met de trein hebben gemaakt. Was een lange rit van anderhalf uur door 15 tunnels en 54 bruggen en een afdaling van 400 meter. Wat opviel was dat 80% van de passagiers in slaap was gevallen incl. Sandy hahaha. Toen nog uur terug met de bus en uiteindelijk kwamen we om 7 uur moe maar voldaan aan bij ons hotel.

We zijn gelijk doorgegaan om wat makkelijks te eten, fish en chips, en snel terug naar de kamer om lekker te douchen en te relaxen op bed. Morgen weer lekker een rustdag om vrijdag onze ziptour te doen. Wat zijn we blij dat we getraind zijn. Pfff

1. Anouck:
    3 mei 2017
    Jemig de pemig...jongens wat een prachtige verhalen! Het lijkt wel een spannend jongens boek! Super fijn en tof om te lezen en te zien dat jullie gewoon keihard aan het genieten zijn!! Blijf vooral genieten en schiet ff op met het volgende reisverslag.... kijk er alweer uit! Xxx
  2. Anouck:
    3 mei 2017
    Oh.... alle leuke smiley worden niet getoond dus bij deze alsnog:
    :-)
    :-p
    :-D
  3. Nancy:
    3 mei 2017
    Hoewel ik inderdaad al de hele dag weer op de cruise zit ;-) is dit wel heel leuk om te lezen. Wat een gave dingen doen jullie daar, heel wat anders dan jullie andere reizen!!
    Heel leuk om steeds te lezen!
    Dikke kus!!!!
  4. Mams:
    3 mei 2017
    En weer leuk om jullie zo tevolgen want na een vacantie vergeet je vaak veel te vertellen.
    Wel een giller hoe jullie de tourist uithangen
    Op naar iedergeval overmorgen, have fun xxx
  5. Irma:
    3 mei 2017
    Hoi , Mams heeft genoten van de reis verhalen en de foto's.
    Ze is helemaal blij, dat jullie zo genieten.
    xx
  6. Mitchell:
    5 mei 2017
    Leuk om jullie zo te volgen. Fijne vakantie