Dag 5 Strand Port Douglas

2 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Ondanks dat ik in het reisverslag van gisteren had gezet tot over 2 dagen hier toch even een kort dagverslag. Vandaag geen excursiedag en konden de dag zelf indelen. Toen ik wakker werd en naar buiten keek stond de zon hoog aan de hemel. Eerst ontbijten op het balkon en toen besloten om vandaag maar naar het strand te gaan. Vanaf ons hotel is het een kleine tien minuten lopen. We wisten niet of er strandstoelen  op het strand stonden en zijn er eerst naartoe gelopen.

Vraag van de dag : wie durft hier het water nog in????????

Vorige week was er grote paniek want er was een krokodil van ca 5 meter het strand opgelopen.

Het strand heet Four Miles Beach, een zeer lang zandstrand, geen wit strand maar wel heerlijk rustig met een klein gedeelte waar strandstoelen stonden en een met netten afgezet zwemgedeelte. Lifegard let de hele dag goed op vreemde bewegingen in het water.

In het water kwamen we in gesprek met een aussie die ons wat vertelde over het gebied. Hele relaxte oudere man met nog maar een tand die in het verleden zijn bedrijf heeft verkocht en nu met een klein campertje diverse locaties langs gaat. Van zo een man wordt je echt jaloers, geen stress.

Heerlijk geluncht bij de Kitchen, een restaurant aan het strand.

Wat heel grappig was was dat op het strand allemaal kleine bolletjes zand lagen en in het midden een gaatje. Uit dit gaatje kwam een super klein krabbetje en die maakte al die bolletjes zand.

S' avonds wilde we eten bij Salsa Bar en Grill maar dat was vol en moesten een uur wachten. Toen doorgelopen naar restaurant Nautilus waar het ook redelijk vol was maar daar hadden ze nog wel een tafeltje voor twee. Vanaf de drukke winkelstraat liep een pad het regenwoud in waar ze op verschillende niveaus restaurant gedeeltes hadden.

In de menu kaart viel Sandy zijn oog op de tekst, dit is een buitenrestaurant en er kunnen Bandicoot, een soort grote rat , en slangen zitten. Sandy heeft de hele tijd ongemakkelijk gezeten. Aan het eind van de avond kwam er intraday een Bandicoot voor bij schuiven maar gelukkig hebben we geen slang gezien. Een super mooie locatie en goed eten maar wel prijzig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mams:
    2 mei 2017
    Echt een strand wat jullie gewend zijn (not), maar die verhalen zijn vaak boeiend.
    Lekker relaxen en klaar maken voor morgen.
    Xxxxx
  2. Irma:
    2 mei 2017
    Er stond gelukkig geen slang op het menu, Ha,ha
    Beau moest ook om jullie verhaal lachen.
    Ik moest de groetjes doen van, mams. die moest er ook smakelijk om lachen.
    XX
  3. Gwen:
    2 mei 2017
    Toch het water ingeweest! Dapper ;)
  4. Daisy Huisman:
    3 mei 2017
    Jakkes slangen!! Ik zou ook niet fijn zitten. Echt leuk om te lezen zo.