Dag 7 Strand Port Douglas

4 mei 2017 - Port Douglas, Australië

Gisteren hadden we geen internet in het hotel en heb ik het reisverslag wel gemaakt maar niet in de Reislogger kunnen zetten. Hopelijk morgen is er weer internet en zet ik zowel dag 7 als dag 8 online.

Eerste week weer achter de rug. Heel veel leuke dingen gedaan maar tot nu toe staat de helicopter naar het great barrier reef op nummer 1.

Het is alleen jammer dat we geen filmpjes kunnen downloaden, daar is het internet niet geschikt voor.

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Weersvoorspelling voor vandaag was dat het in de middag zou gaan regenen. Rond 10 uur naar het strand gelopen en twee bedjes met een parasol gehuurd. Dat we dinsdag naar het strand waren geweest had ik me ingesmeerd met factor 50 en daar had ik totaal geen kleur van gekregen daarom vandaag maar factor 20 gebruikt. Aan het eind van de dag kon je nu zien dat ik in het zonnetje had gelegen.

Aan het strand zit een lekker restaurantje waar we dinsdag ook hebben geluncht. Zijn daar vandaag ook weer wezen lunchen. Tijdens de lunch kwamen er wel wat wolken over drijven maar daarna was het weer blauw. Dinsdag hadden we al gezien dat je met trappen de heuvel op kon lopen en dan uit zou komen aan de andere kant van de baai waar de haven zit. Toen had ik gewoon slippertjes aan maar vandaag stond de trap wel in de planning en hadden we gympen aangedaan.

Om half 4 de trap beklommen en hadden een mooi uitzicht over de baai. Was ongeveer een half uurtje lopen en toen kwamen we bij de haven. Daar zit een restaurant waar je boven cocktails kon drinken en de boten ziet binnenkomen.

Allebei hebben we een lekkere mojito gedronken, Sandy de non alcohol versie die hij erg lekker vond. Daarna bij de bank gepind, ja ook hier kost alles geld, en langs de supermarkt ontbijt voor morgen gekocht.

Vanavond gaan we eten bij het beste vis restaurant in Port Douglas, 2 fish, en gaan daar de lokale vis de barramundi eten.  Ondanks dat het pad naar het centrum niet verlicht is voel je je s' avonds niet onveilig.

Daarna weer terug naar het hotel om vroeg naar bed te gaan voor de excursie die morgen weer op de agenda staat.

Wat is deze omgeving puur natuur. Langs het lange zandstrand staan allemaal palmbomen. Totaal geen papiertje, blikje flesje op de grond te vinden. Alles ik zo schoon. Mensen zijn aardige, maken een praatje , zijn behulpzaam en heel relaxed. We kunnen nog niet oordelen over heel Australië maar Port Douglas kan je nergens mee vergelijken.  Port Douglas was ooit een slaperig vissersdorpje maar is tegenwoordig een ontspannen , gezellige badplaats met tientallen restaurantjes , bars en winkels.

Wat wel jammer is is dat iedereen vroeg eet, om negen uur zijn de meeste restaurants leeg en is het stil op straat.

Temperatuur is overdag rond de 28 graden en s' avonds 22 graden. Het voelt heel prettig aan totaal geen hoge luchtvochtigheid.

Het is een hele andere wereld die we niet eerder hebben gezien.

1. Mams:
    5 mei 2017
    Dat heet GENIETEN maar dan anders.
    Xxxxx
  2. Irma:
    5 mei 2017
    Sandy aan de Mojito....geniet er maar van. Jullie zitten dan ook helemaal aan de andere kant van de wereld!
    Xx
  3. Debora: